O WARSZTATACH

Czy wiesz, że...

  • Według międzynarodowych badań HBSC przeprowadzonych w latach 2017-2018, prawie co trzecia osoba z grupy młodzieży szkolnej miała za sobą inicjację alkoholową (34,6%).
  • Aż 21,1% dzieci w wieku 11-15 lat upiło się co najmniej raz w życiu.
  • Europejski raport narkotykowy z 2020 roku podaje, że około 10% młodzieży w Polsce zażywa lub zażywało leki bez wskazań lekarskich w celu wywołania określonego stanu (np. uspokojenia lub pobudzenia). Wśród nich popularne są silne leki przeciwbólowe, takie jak fentanyl.

 

Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie prowadzić profilaktykę uzależnień w swojej szkole?

Przygotuj się na nadchodzący rok szkolny z naszym dwugodzinnym warsztatem, który oferuje:

  • Najważniejszą wiedzę w pigułce na temat profilaktyki uzależnień wśród młodzieży.
  • Praktyczne porady dotyczące prowadzenia działań naprawczych i interwencyjnych.
  • Strategie efektywnej komunikacji z młodzieżą i rodzicami na temat zagrożeń związanych z alkoholem i narkotykami.

 

Nie przegap okazji, aby zainwestować w zdrowie i bezpieczeństwo swoich uczniów.

 

Zapisz się na warsztat już dziś i bądź przygotowany na wyzwania nadchodzącego roku szkolnego!

-
-

MIEJSCE WYDARZENIA
ONLINE

-

TERMIN
29.08 godz.14:30-16:30 

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W WYDARZENIU
-

Dogodna formuła online, dzięki której obniżyliśmy koszt warsztatu o 50%.

-

Warsztat prowadzi ekspert Zbigniew Michalczyk mgr psychologii, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży.

-

Uczestnicy mogą zadawać pytania. Dowiedz się jak, reagować w sytuacji podejrzenia uzależnienia u ucznia.

-

Po warsztacie otrzymasz materiały dodatkowe do wykorzystania w codziennej pracy.

-

Wyślemy na Twój adres e-mail imienny certyfikat, potwierdzający nabyte kompetencje.

PROGRAM

Wspieranie dobrostanu uczniów – kluczowe strategie
i narzędzia walki z uzależnieniami w szkole

Cena: 299 zł netto

Metody prewencji uzależnień

  • Programy profilaktyczne: skuteczność programów profilaktycznych potwierdzona konkretnymi przykładami
  • Edukacja zdrowotna: przykłady integracji tematyki uzależnień w programie nauczania

Techniki wsparcia emocjonalnego i psychologicznego

  • Rozpoznawanie objawów uzależnień: jak nauczyciele mogą identyfikować wczesne symptomy uzależnień przy pomocy narzędzi diagnostycznych i obserwacyjnych
  • Budowanie relacji z uczniami: techniki budowania zaufania i otwartości w relacjach z uczniami
  • Wsparcie psychologiczne: techniki wspierania uczniów w radzeniu sobie ze stresem i presją

Interwencje i działania naprawcze

  • Procedury interwencyjne: jak reagować na podejrzenie uzależnienia u ucznia? Kiedy i jak kierować uczniów do specjalistycznej pomocy?
  • Współpraca z rodzicami i opiekunami: jak zaangażować rodziców w proces wsparcia ucznia? Skuteczne metody komunikacji z rodzicami na temat problemów uzależnień

Dodatkowo każdy uczestnik warsztatu otrzyma:

Przykładowe scenariusze rozmowy z rodzicem/opiekunem ucznia, u którego podejrzewa się problem z uzależnieniem:

  • Sytuacja A: Rodzic/opiekun widzi problem i jest otwarty na współpracę ze szkołą.
  • Sytuacja B: Rodzic/opiekun zaprzecza, by występował problem i nie chce współpracować ze szkołą. 
-

EKSPERT

Zbigniew Michalczyk

mgr psychologii, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, specjalista psychoterapii uzależnień, superwizor KCPU

Od 1997r. praca kliniczna i terapeutyczna w obszarze podwójnej diagnozy, uzależnień oraz terapia rodzin. Od 2000r. praca dydaktyczna w obszarze pomocy psychologicznej, okresu adolescencji oraz profilaktyki i terapii uzależnień, a od 2013r. superwizor placówek i zespołów terapeutycznych.

Autor książek i artykułów zajmujących się tematyką uzależnień i okresem dorastania.

W Fundacji Konstruktywnego Rozwoju prowadzi konsultacje, terapię rodzin, grupy dla rodziców, realizuje szkolenia i superwizje oraz odpowiada za opiekę merytoryczną programów.

Organizator

KONTAKT

SPRAWY ORGANIZACYJNE
-
Monika Dziedziech
Młodszy menedżer produktu ds. konferencji
-
22 429 43 40
-
mdziedziech@wip.pl