Weź udział w najważniejszej konferencji HRowej w Polsce!
Do konferencji pozostało:
00
Dni
00
Godzin
00
Minut
00
Sekund
O KONFERENCJI
To już 5. edycja najważniejszej konferencji HRowej w Polsce! Dołącz do nas i zdobądź praktyczną wiedzę z najwyższej półki. Swoim doświadczeniem podzielą się najlepsi eksperci z branży. Weź udział i zostań częścią społeczności, która dba o lepsze dziś i inwestuje w lepsze jutro swoich pracowników.
1
Poznasz nowe trendy na rynku pracy - dowiesz się, na co firmy zwracają szczególną uwagę w procesie rekrutacji oraz jak efektywnie komunikować się z przedstawicielami pokolenia Z i pokolenia Alpha.
2
Wyjaśniamy, jak budować relacje w zróżnicowanych zespołach – jak być dobrym liderem i szybko pokonywać trudności, w jaki sposób budować relacje w zespołach w modelu pracy zdalnej.
3
Przedstawimy, jak zadbać o bezpieczeństwo informacji w działach HR – w jaki sposób gromadzić i chronić dane oraz zabezpieczyć się przed niebezpieczeństwem związanym z implementacją cyfrowych systemów przechowywania danych
4
Dowiesz się jak jak zadbać o zdrowie i kondycję psychiczną pracowników, uwzględniając ich różnorodne potrzeby i doświadczenia
Dlaczego nie może Cię zabraknąć na Konferencji?
1
Poznasz nowe trendy na rynku pracy - dowiesz się, na co firmy zwracają szczególną uwagę w procesie rekrutacji oraz jak efektywnie komunikować się z przedstawicielami pokolenia Z i pokolenia Alpha.
2
Wyjaśniamy, jak budować relacje w zróżnicowanych zespołach – jak być dobrym liderem i szybko pokonywać trudności, w jaki sposób budować relacje w zespołach w modelu pracy zdalnej.
3
Przedstawimy, jak zadbać o bezpieczeństwo informacji w działach HR – w jaki sposób gromadzić i chronić dane oraz zabezpieczyć się przed niebezpieczeństwem związanym z implementacją cyfrowych systemów przechowywania danych
4
Dowiesz się jak jak zadbać o zdrowie i kondycję psychiczną pracowników, uwzględniając ich różnorodne potrzeby i doświadczenia
Dołącz do spotkania znakomitych ekspertów w branży HR !
-
Korzyści z udziału w Konferencji
-
Udział w prestiżowym wydarzeniu, spotkanie na żywo lub online z najlepszymi ekspertami.
-
Imienny certyfikat, który potwierdzi zdobyte przez Ciebie kompetencje.
-
Materiały szkoleniowe przygotowane przez prelegentów i materiały dodatkowe ekspertów Portalu Kadrowego.
-
Okazja do nawiązania cennych kontaktów – spotkanie się na żywo z ekspertami oraz innymi uczestnikami wydarzenia.
Program konferencji
16 października | 9:00 - 15:00

9:00-9:30

Firma poszukuje talentów, a nie pracowników. Dziś liczą się unikalne umiejętności, a nie wykształcenie

  • Czy w procesie rekrutacji powinniśmy skupić się na kompetencjach zamiast na formalnym wykształceniu?
  • Co zyskują firmy i pracownicy, gdy ocenia się umiejętności, a nie dyplomy?
  • Jakie techniki najlepiej wykorzystać do właściwego sprawdzania umiejętności kandydatów?
  • Papierowy sufit. Jak poleganie na dyplomach i formalnym wykształceniu ogranicza ocenę potencjału pracowników.
  • Jak zmiana podejścia do rekrutacji może wpłynąć na potrzeby szkoleniowe i ścieżki kariery pracowników?
  • Jakie umiejętności będą kluczowe w nadchodzących latach i jakie zmiany mogą zajść w procesie rekrutacji?

O nowym trendzie na rynku pracy opowie Karolina Karwowska.

Eksperci
-
Karolina Karwowska

- Projektantka wyjątkowych miejsc pracy. Dyrektor zarządzająca Dream Employer Hub

9:30-10:15

Na rynku pracy pojawił się rocznik 2000! Już dziś zatrudniasz pokolenie Z, a przygotuj się na pokolenie Alpha

  • Komfort pracy, elastyczne modele, szybki awans czy wynagrodzenie – jakie są oczekiwania nowych pokoleń pracowników?
  • Co zyska firma otwierając się na młodych pracowników?
  • Jakie wyzwania czekają menedżerów zarządzających wielopokoleniowym zespołem?

Każde pokolenie ma inne oczekiwania, ale wnosi też nowe spojrzenie na biznes. Magdalena Rapacka-Wojdat i Urszula Rapacka to specjalistki w zarządzaniu zmianą.

Eksperci
-

Magdalena Rapacka-Wojdat

- Specjalistka HR: od rekrutacji po wdrażanie systemów HR’owych

-

Urszula Rapacka

- Konsultantka i coach kariery, trener biznesu, specjalistka od zarządzania zmianą

10:15-10:45

Zarządzanie zespołami heterogenicznymi to prawdziwe wyzwanie współczesnego menedżera

  • Jakie cechy powinien mieć współczesny menedżer aby pokonać trudności wynikające z zarządzania zróżnicowanym zespołem?
  • Co wyróżnia dobrego lidera i pomaga w nawiązaniu więzi z członkami zespołu?
  • Jakim wyzwaniom musi podołać współczesny menedżer?

Różnorodność zespołu powinna być jego atutem i fundamentem firmy – więcej na ten temat powie Iwo Konopek.

Eksperci
-

Iwo Konopek

- Terapeuta Gestalt, coach biznesu, superwizor

-
PRZERWA - 10:45-11:00
11:00-11:30
Budowanie relacji w zespołach zdalnych. Czy to możliwe?
  • Jak wykorzystać różnorodne narzędzia komunikacyjne dostosowane do specyfiki zespołu?
  • Jak wykreować wspólną kulturę zespołu poprzez wypracowanie i przestrzeganie wspólnych wartości, norm i zasad współpracy?
  • Jak zarządzać czasem pracowników, aby zachowali równowagę między pracą a życiem prywatnym (work-life balance)?
Powrót do pracy stacjonarnej, praca hybrydowa i praca zdalna – to wyzwania współczesnych pracodawców. Jak zbudować relacje bez spotkań w biurze - opowie Olga Mac.
Eksperci
-
Olga Mac
- Psycholog, ekspert Mental Health at Work
-
PRZERWA KAWOWA - 11.30-11.45
11.45-12.30
Bezpieczeństwo informacji w HR
  • Jakie są najważniejsze procedury bezpieczeństwa informacji do wdrożenia w każdej organizacji przez Dział HR?
  • Co oznaczają nowe sposoby tradycyjnego (fizycznego) gromadzenia danych i jak przeciwdziałać zagrożeniom z tym związanym?
  • Jak zabezpieczyć firmę przed potencjalnym niebezpieczeństwem związanym z implementacją cyfrowych systemów przechowywania danych?
Eksperci
-
Sabina Stachurek
- Dyrektor HR, specjalizuje się w transformacji, zarządzaniu zmianą
-
Piotr Wyszumirski

Radca prawny, Manager w Dziale Corporate/M&A Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

-
PRZERWA LUNCHOWA - 12:30-13:15
13:15-14:00
Wellbeing – modny trend czy realny temat do zaopiekowania przez współczesne organizacje
  • Jak budować strategię wellbeingową z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb i doświadczeń pracowników
  • Jak zadbać o zdrowie i kondycję psychiczną pracowników
  • Jak budować i podtrzymywać dobrostanowe nawyki
Kluczowe czynniki sukcesu programu wellbeingowego przedstawią przedstawicielki Elektrolux Poland sp. z o.o.: Karolina Wójtowicz i Agnieszka Paprota.
Eksperci
-
Karolina Wójtowicz


- People Relations & Employee Experience Leader Electrolux Poland sp. z o.o.

-
Agnieszka Paprota
- Dyrektor Personalny w Electrolux Poland Sp. z o.o.
-
PRZERWA KAWOWA - 14:00-14:15
14:15-15:00
Debata: ''Okiem HR – blaski i cienie przedstawicielstwa pracowników w zakładzie pracy, czyli czy można pogodzić ogień z wodą''
  • Jaka jest rola i funkcja przedstawiciela Działu HR, a jaka prawnika, przedstawiciela związków zawodowych, czy członka rady pracowników?
  • Jakie są najczęstsze problemy związane ze współdziałaniem ze stroną reprezentantów pracowniczych?
W czasach dynamicznych zmian na rynku pracy i rosnącej roli pracowników w kształtowaniu funkcjonowania organizacji, przedstawicielstwo staje się kluczowym elementem efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wojciech Zając poprowadzi debatę, podczas której uczestnicy poruszą kluczowe zagadnienia związane z tym tematem.
Eksperci
-
Sabina Stachurek
- Dyrektor HR, specjalizuje się w transformacji, zarządzaniu zmianą
-
Aleksandra Nowak-Kmieć
- Trenerka, mentorka, coach
-
Karolina Wójtowicz
- People Relations & Employee Experience Leader Elektrolux Poland sp. z o.o.
-
Agnieszka Paprota
- Dyrektor Personalny w Electrolux Poland Sp. z o.o.
-

Prowadzący Debatę Wojciech Zając

Radca prawny, Partner, kierujący Działem Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

Poza udziałem w Konferencji zapraszamy Cię na warsztat „Digitalizacja akt osobowych od A do Z”
-
O WARSZTACIE
Digitalizacja akt osobowych od A do Z
-
Online
16.10.2024
-
Godzina 15:00
-

PROWADZI
Ewa Tonderys-Jedoń
Radca prawny, Senior Associate w Dziale Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

Przejście z papierowych akt osobowych na nowoczesne, elektroniczne systemy archiwizacji oferuje wiele korzyści. Digitalizacja akt osobowych nie tylko ułatwia dostęp do danych, ale także znacząco redukuje przestrzeń potrzebną do przechowywania dokumentów.

Warsztat prowadzony przez mec. Ewę Tonderys-Jedoń pomoże Ci uzyskać praktyczne umiejętności, niezbędne do skutecznej digitalizacji akt osobowych. Dowiedz się, jak prawidłowo przechowywać elektroniczne akta pracowników zgodnie z wymogami prawnymi.

Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat digitalizacji akt osobowych
  • Poznasz najlepsze praktyki przechowywania dokumentów w formie elektronicznej
  • Zrozumiesz wymogi prawne dotyczące elektronicznej archiwizacji
  • Zredukujesz przestrzeń potrzebną do przechowywania dokumentów
Twoje korzyści z udziału w warsztacie
-

Warsztat prowadzi radca prawny,
specjalizujący się w doradztwie prawnym dla podmiotów z branży transportowej, spedycyjnej i logistycznej.

-
Możesz zadać pytanie ekspertowi,
który wyjaśni interesujące Cię zagadnienia.
-
Po warsztacie otrzymasz link do nagrania, dzięki czemu wrócisz do interesujących Cię treści w dowolnym momencie.
-
Wyślemy na Twój adres e-mail imienny certyfikat, potwierdzający zdobytą wiedzę.
-
Anna Kostecka
Prawnik
Prawnik z doświadczeniem w urzędzie pracy. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe w zakresie ubezpieczeń w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości. Specjalizuje się od ponad 20 lat przede wszystkim w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych. Od ponad 6 lat na co dzień zajmuje się także tematyką związaną z prawem podatkowym i bilansowym. Autorka wielu publikacji z zakresu m.in. zatrudniania osób bezrobotnych, zatrudniania pracowników młodocianych oraz opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Współpracowała z kilkoma specjalistycznymi wydawnictwami
-
Karolina Karwowska

Projektantka wyjątkowych miejsc pracy. Dyrektor zarządzająca Dream Employer Hub

Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu pozytywnych środowisk pracy oraz zarządzaniu międzynarodowymi organizacjami w Polsce i we Włoszech. Specjalizuje się w rozwoju organizacyjnym, przywództwie, transformacji biznesowej oraz planowaniu strategicznym.  Doradczyni biznesowa w budowaniu zaangażowania i pozytywnych doświadczeń pracowników. 

Współprowadzi Dream Employer Hub, wspierający firmy w tworzeniu wyjątkowych miejsc pracy. Wykładowczyni akademicka, autorka bloga o employee experience i licznych artykułów eksperckich. W 2013 roku wyróżniona jako jedna z 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według Pulsu Biznesu.

-
Iwo Konopek
Psychoterapeuta
Gestalt, trener biznesu, coach biznesu i superwizor.
-
Olga Mac
Psycholog
Ekspert Mental Health at Work. Prowadzi szkolenia, warsztaty i webinary związane z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami doświadczającymi stresu i wypalenia zawodowego, depresji. Pracuje z zespołami i liderami tworząc rozwiązania wspierające zdrową efektywność. Pomaga pracodawcom w tworzeniu i wdrażaniu polityki zdrowia psychicznego i dobrostanu pracowników.
-
Urszula Rapacka
Trenerka biznesu
Konsultantka i coach kariery, trenerka biznesu i wykładowczyni z ponad 15-letnim doświadczeniem we wspieraniu klientów z Polski i zagranicy. Specjalistka od zarządzania zmianą, zwinnej, innowacyjnej współpracy i zdrowej komunikacji. Pomaga menedżerom budować twórcze, odporne, oparte na zaufaniu zespoły: międzykulturowe, międzypokoleniowe, interdyscyplinarne, hybrydowe, wspomagane nowymi technologiami. Współpracuje m.in. z firmą rekrutacyjną BIGRAM, firmą szkoleniową Berndson, a także ze Szkołą Główną Handlową, gdzie prowadzi wykłady z coachingu kariery i planowania międzynarodowej ścieżki zawodowej. Wspiera klientów z sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego. Wierzy magię zaufania, empatii i otwartości. To trzy filary na których opiera swoją pracę z ludźmi.
-
Magdalena Rapacka-Wojdat
Specjalistka HR
Posiada ponad 19 lat doświadczenia zawodowego. Jej doświadczenie obejmuje cały HR – od rekrutacji, szkoleń, rozwoju, tematyki wynagrodzeń i benefitów, badań HR, prawa pracy, wdrożenia systemów HR’owych po dokumentację pracowniczą. Przed dołączeniem do Clariter w październiku 2023 r., przez ponad 5 lat zajmowała stanowisko Dyrektora HR w spółce Globalworth, gdzie zajmowała się zarządzaniem zespołem HR i administracji. Jej doświadczenie obejmuje także rolę HR Managera w firmie Konecranes & Demag Sp. z o.o., gdzie od zera rozwinęła funkcję HR, wdrożyła strategię w zakresie zarządzania ludźmi oraz przeprowadziła proces połączenia dwóch spółek w obszarze HR. Wcześniej realizowała projekty związane z miękkim i twardym HR w polskich i międzynarodowych firmach doradczych. Pracowała dla różnych branż, w szczególności: technicznej, logistycznej, nieruchomości, bankowości & ubezpieczeń i farmacji.
-
Sabina Stachurek
Dyrektor HR

entuzjastka HR z 25 letnim stażem. Od początku swojej kariery łączy pasję zawodową z pracą z ludźmi, od których czerpie i dzięki którym się rozwija.

Swoje doświadczenie zdobywała w międzynarodowych organizacjach o różnych profilu działalności, takich jak: automotive, FMCG oraz AGD. Odpowiadała za zakłady produkcyjne, jak również obszary R&D oraz SSC. W firmie MAHLE dokonała pionierskiego uruchomienie SSC w Polsce i kolejnego w Serbii.

Specjalizuje się w transformacji, zarządzaniu zmianą jak i projektach green field. Nie wyobraża sobie pracy bez standaryzacji i usprawniania procesów.

Od maja tego roku Sabina dołączyła do Intela, jako HR Dyrektor odpowiadając za uruchomienie największej od 25 lat inwestycji w Polsce, zakładu półprzewodników, pierwszego tego typu produkcji w Europie.

Prywatne uwielbia narciarstwo i ... zakochała sie w nurkowaniu, ale z uwagi na ograniczony dostęp do tych hobby wolny czas spędza na rowerze lub z książką.

-
Piotr Wyszumirski

Radca prawny, Manager w Dziale Corporate/M&A Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

Radca prawny, członek działu CORPORATE/M&A w kancelarii SDZLEGAL Schindhelm. Doradza krajowym i zagranicznym spółkom w zakresie bezpieczeństwa informacji, cyberbezpieczeńtwa i ochrony danych osobowych.
-
Karolina Wójtowicz
People Relations & Employee Experience Leader
Współtwórczyni strategicznych rozwiązań pro-wellbeingowych, opartych na potrzebach pracowników i pracowniczek. Certyfikowana Chief Wellbeing Officer, promotorka idei dobrostanu oraz ambasadorka działań wspierających budowanie różnorodnego, równego i włączającego środowiska pracy.

Obecnie pełni rolę People Relations & Employee Experience Leader’ki w firmie Electrolux Poland Sp. z o.o., gdzie odpowiada za współtworzenie oraz realizację strategii w obszarze Wellbeing i DEI, a także wdraża projekty HR. Z organizacją jest związana od 12 lat, natomiast z branżą HR - od prawie 18.

Doświadczenie zawodowe Karoliny koncentruje się na pracy z ludźmi i dla ludzi. W firmie Electrolux dotychczas była odpowiedzialna za wspieranie i koordynację działań związanych m.in. z rekrutacją i onboardingiem pracowników, działaniami EB, a także komunikacją wewnętrzną. Od roku 2021 działa aktywnie na rzecz wspierania wellbeing’u pracowników w miejscu pracy. Na co dzień jest skupiona na inicjowaniu, planowaniu i prowadzeniu projektów związanych z rozwojem oraz promowaniem programu i kultury dobrostanu w organizacji.
-
Agnieszka Paprota
Dyrektor Personalny
Z wykształcenia inżynier, z pasji i zawodu urodzony HR’owiec. Jej misją jest inspirować ludzi, by mogli odkrywać i rozwijać w sobie potencjał.

Od początku swojej kariery związana jest z biznesem różnych branż, a od kilku lat pełni funkcję Dyrektora Personalnego w Electrolux Poland Sp. z o.o.

Za swój największy sukces uważa wdrożenie u jednego z pracodawców metody Action Learning – niezwykle efektywnego coachingu grupowego opartego o „twarde” projekty rozwiązującego problemy organizacji a przy tym rozwijającego „miękkie” umiejętności uczestników.
-
Wojciech Zając

Radca prawny, Partner, kierujący Działem Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm 

Jest partnerem w SDZLEGAL SCHINDHELM od 2003 roku. Kieruje działem prawa pracy i prawa autorskiego. W latach 1992 - 1997 studiował prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. W latach 1998 - 2002 odbywał aplikację radcowską prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych we Wrocławiu. Od 2002 roku jest wpisany na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Wojciech Zając jest autorem licznych publikacji i prezentacji dotyczących prawa pracy oraz wykładowcą Polsko-Brytyjskiej Izby Handlowej w zakresie prawa pracy.
-
Aleksandra Nowak-Kmieć
Praktyk biznesowy
Z wykształcenia inżynier, z pasji i zawodu urodzony HR’owiec. Jej misją jest inspirować ludzi, by mogli odkrywać i rozwijać w sobie potencjał.

Od początku swojej kariery związana jest z biznesem różnych branż, a od kilku lat pełni funkcję Dyrektora Personalnego w Electrolux Poland Sp. z o.o.

Za swój największy sukces uważa wdrożenie u jednego z pracodawców metody Action Learning – niezwykle efektywnego coachingu grupowego opartego o „twarde” projekty rozwiązującego problemy organizacji a przy tym rozwijającego „miękkie” umiejętności uczestników.
-

Ewa Tonderys-Jedoń

Radca prawny, Senior Associate w Dziale Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

Współpracuje z Kancelarią SDZLEGAL Schindhelm od marca 2023 roku. Specjalizuje się w doradztwie prawnym dla branży transportowej, spedycyjnej i logistycznej (TSL) oraz w zakresie prawa pracy. 

Wspiera klientów w tworzeniu regulacji wewnątrzzakładowych, procesach zatrudniania i zwolnień, a także reprezentuje ich w sporach z pracownikami. Zajmuje się również negocjowaniem umów przewozowych, spedycyjnych, leasingowych oraz doradztwem w zakresie ubezpieczeń gospodarczych. 

W 2022 roku otrzymała indywidualną rekomendację w Rankingu Rzeczpospolitej w kategorii TSL.

Eksperci

-
Anna Kostecka
Prawnik
-
Karolina Karwowska

Projektantka wyjątkowych miejsc pracy. Dyrektor zarządzająca Dream Employer Hub

-
Iwo Konopek
Psychoterapeuta
-
Olga Mac
Psycholog
-
Urszula Rapacka
Trenerka biznesu
-
Magdalena Rapacka-Wojdat
Specjalistka HR
-
Sabina Stachurek
Dyrektor HR
-
Piotr Wyszumirski

Radca prawny, Manager w Dziale Corporate/M&A Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

-
Karolina Wójtowicz
People Relations & Employee Experience Leader
-
Agnieszka Paprota
Dyrektor Personalny
-
Wojciech Zając

Radca prawny, Partner, kierujący Działem Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm 

-
Aleksandra Nowak-Kmieć
Praktyk biznesowy
-

Ewa Tonderys-Jedoń

Radca prawny, Senior Associate w Dziale Prawa Pracy Kancelarii SDZLEGAL Schindhelm

Wybierz ofertę dostosowaną do Ciebie
399 zł netto
(490,77 zł brutto)

UDZIAŁ ONLINE

  • gwarancja udziału w transmisji wydarzenia
  • imienny certyfikat uczestnictwa
  • link z nagraniem konferencji aktywny przez 14 dni
Wybieram
599 zł netto
(736,77 zł brutto)

UDZIAŁ STACJONARNY

  • udział stacjonarny w Centrum Konferencyjnym WEST GATE Warszawa
  • imienny certyfikat uczestnictwa
  • przerwa kawowa + lunch
  • możliwość integracji uczestnikami i ekspertami na żywo
  • pakiet materiałów szkoleniowych
Wybieram
-
699 zł netto
(859,77 zł brutto)

UDZIAŁ STACJONARNY, SUPERPREMIUM

  • udział stacjonarny w Centrum Konferencyjnym WEST GATE Warszawa
  • imienny certyfikat uczestnictwa
  • przerwa kawowa + lunch
  • pakiet materiałów szkoleniowych
  • możliwość integracji z uczestnikami i ekspertami na żywo
  • udział stacjonarny w warsztacie „Digitalizacja akt osobowych od A do Z”
Wybieram
-
Opiekun konferencji
Marta Grabowska-Peda
Manager Zespołu Portalu Kadrowego
-
660 40 40 94
Organizator

Partner merytoryczny

Formularz zamówienia

WYBIERZ OFERTĘ:

1. Dane zamawiającego

2. Dane adresowe

2a. Dane odbiorcy

3. Metoda płatności

PayU
PayU

Subskrypcja autoodnawialna. Możesz zmienić formę płatności w dowolnym momencie. Akceptując płatność kartą wyrażasz zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Zapoznaj się z Regulaminem płatności cyklicznych.

Zgody

Karta nie została poprawnie wypełniona!

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Twoje dane są bezpieczne, dzieki protokołowi SSL. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia PayU.

GWARANCJA SATYSFAKCJI

Możesz zrezygnować w dowolnym momencie ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego