O SZKOLENIU
Dołącz do naszego szkolenia, aby zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do radzenia sobie z przemocą, hejtem oraz zachowaniami autodestrukcyjnymi w szkolnym środowisku. Naucz się rozpoznawać i reagować na różne formy przemocy oraz wdrażać efektywne strategie interwencyjne. Dzięki Metodzie Wspólnej Sprawy zrozumiesz, jak budować empatyczne i wspierające relacje wśród uczniów. Zadbaj o bezpieczną i przyjazną atmosferę w swojej szkole.
-
MIEJSCE WYDARZENIA
ONLINE
-

TERMIN
ŚRODA, 13.11.2024, GODZ. 9:30-15:30

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W WYDARZENIU
-
Uczestnicz w szkoleniu z dowolnego miejsca i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów bez wychodzenia z domu.
-
Otrzymaj imienny certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności, który będzie doskonałym dodatkiem do Twojego CV.
-
Weź udział w ćwiczeniach, które pomogą Ci wdrożyć zdobytą wiedzę w praktyce
-
Weź udział w interaktywnej sesji Q&A, podczas której ekspert odpowie na Twoje pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
-

Po szkoleniu otrzymasz prezentację. Będziesz mógł wrócić do interesujących Cię treści w dowolnym momencie.

CZY WIESZ, ŻE…
  • Według statystyk Komendy Głównej Policji w roku 2023 odnotowano aż 2139 prób samobójczych wśród dzieci poniżej 18. roku życia.
  • Zgodnie z danymi przedstawianymi w raporcie Młode głowy* niemal co trzeci uczeń nie ma chęci do życia (aż 28% przebadanych).
  • Ten sam raport podaje, że aż co dziesiąty uczeń deklaruje, że doświadcza przemocy rówieśniczej. Natomiast co trzeci przyznaje się do hejtowania innych.
* Raport Młode głowy przygotowany na zlecenie Fundacji Unaweza, 2023 r.
Weź udział i dowiedz się:
  • Jak rozpoznać i skutecznie reagować na przemoc w szkole.
  • Jakie są przyczyny i skutki zachowań autodestrukcyjnych oraz jak udzielać wsparcia.
  • Jak przeciwdziałać hejtowi i cyberprzemocy wśród uczniów.
Korzyści ze szkolenia:
  • Zdobycie praktycznych umiejętności do radzenia sobie z przemocą i hejtem.
  • Zrozumienie psychologicznych i społecznych aspektów zachowań autodestrukcyjnych.
  • Nauka skutecznych technik komunikacji i interwencji kryzysowej.
  • Implementacja Metody Wspólnej Sprawy w codziennej pracy szkolnej.
-
-
MIEJSCE WYDARZENIA
ONLINE
-

TERMIN
ŚRODA, 13.11.2024, GODZ. 9:30-15:30

PROGRAM
Moduł I. Przemoc w szkole
  • Jakie wyróżniamy rodzaje przemocy – szczegółowe omówienie form przemocy w oparciu o analizę sytuacji w różnych kontekstach szkolnych
  • Najczęstsze przyczyny zachowań przemocowych – omówienie czynników rodzinnych i społecznych, roli mediów i Internetu oraz problemów natury emocjonalnej i biologicznej
  • Postępowanie w przypadku wykrycia różnych form przemocy
    • Procedury szkolne – kroki, które powinien podjąć nauczyciel oraz współpraca z rodzicami i opiekunami
    • Procedury prawne – przepisy prawne dotyczące przemocy w szkole oraz obowiązki szkoły i nauczycieli
Moduł II. Zachowania autodestrukcyjne
  • Czym są zachowania autodestrukcyjne – rodzaje zachowań autodestrukcyjnych z przykładami
  • Jakie są przyczyny samookaleczania – omówienie czynnikowo psychologicznych, emocjonalnych i społeczno-kulturowych wraz z przykładami
  • Jak stres związany z sytuacją w szkole może wpływać na pojawienie się zachowań autodestrukcyjnych?
  • Samookaleczenie a zachowania suicydalne - różnice i ocena ryzyka samobójczego
  • Jak reagować na samookaleczenia dziecka i nastolatka – pierwsze kroki nauczyciela
  • W jaki sposób rozmawiać z uczniem, który się okalecza i jego rodzicem – techniki komunikacji zbudowanej na empatii i wsparciu
Moduł III. Hejt w szkole
  • Czym jest hejt w szkole? – przykłady zachowań hejterskich wśród uczniów
  • Granice w komunikacji. Czym różni się hejt od krytyki? – jak rozmawiać z uczniami o kluczowych różnicach między konstruktywną krytyką a hejtem?
  • Jakie działania powinien podjąć pedagog w sytuacji hejtu? – procedury interwencyjne wraz z przykładami dobrych praktyk
  • Sprawdzone sposoby sposoby na walkę z cybernękaniem - strategie prewencyjne, edukacja cyfrowa i współpraca z technologią
  • Hejt i cyberprzemoc – kiedy zgłoszenie incydentu na policję jest uzasadnione? Co powinniśmy zgłaszać do instytucji zewnętrznych?
Moduł IV. Metoda Wspólnej Sprawy w przemocy rówieśniczej
  • Wprowadzenie do Metody Wspólnej Sprawy – definicja, kluczowe założenia metody i kroki jej wdrażania
  • Korzyści wynikające z zastosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkole
  • Studium przypadku: symulacja rozwiązania konfliktu między uczniami przy użyciu Metody Wspólnej Sprawy
  • Praktyczne wskazówki do dalszego stosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkolnym środowisku + ćwiczenie z odgrywaniem ról
SESJA Q&A
-

EKSPERTKA

Katarzyna Topolska
Psycholog
Psycholog, szkoleniowiec i koordynator projektów edukacyjno - społecznych, pracuje z nauczycielami w zakresie wsparcia psychologicznego. Od początku epidemii prowadzi swój kanał w serwisie YouTube poświęcony wsparciu psychologicznemu dzieci i rodziców. Doświadczenie w zakresie pracy z kamerą zdobywała na planach filmów fabularnych i dokumentalnych. W 2019 roku ukończyła szkolenie z wykorzystania narzędzi online w pracy z uczniem w Instytucie Technologii Interaktywnych na Maderze.