Dołącz do naszego szkolenia, aby zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do radzenia sobie z przemocą, hejtem oraz zachowaniami autodestrukcyjnymi w szkolnym środowisku. Naucz się rozpoznawać i reagować na różne formy przemocy oraz wdrażać efektywne strategie interwencyjne. Dzięki Metodzie Wspólnej Sprawy zrozumiesz, jak budować empatyczne i wspierające relacje wśród uczniów. Zadbaj o bezpieczną i przyjazną atmosferę w swojej szkole.
Według statystyk Komendy Głównej Policji w roku 2023 odnotowano aż 2139 prób samobójczych wśród dzieci poniżej 18. roku życia.
Zgodnie z danymi przedstawianymi w raporcie Młode głowy* niemal co trzeci uczeń nie ma chęci do życia (aż 28% przebadanych).
Ten sam raport podaje, że aż co dziesiąty uczeń deklaruje, że doświadcza przemocy rówieśniczej. Natomiast co trzeci przyznaje się do hejtowania innych.
* Raport Młode głowy przygotowany na zlecenie Fundacji Unaweza, 2023 r.
Weź udział i dowiedz się:
Jak rozpoznać i skutecznie reagować na przemoc w szkole.
Jakie są przyczyny i skutki zachowań autodestrukcyjnych oraz jak udzielać wsparcia.
Jak przeciwdziałać hejtowi i cyberprzemocy wśród uczniów.
Korzyści ze szkolenia:
Zdobycie praktycznych umiejętności do radzenia sobie z przemocą i hejtem.
Zrozumienie psychologicznych i społecznych aspektów zachowań autodestrukcyjnych.
Nauka skutecznych technik komunikacji i interwencji kryzysowej.
Implementacja Metody Wspólnej Sprawy w codziennej pracy szkolnej.
Jakie wyróżniamy rodzaje przemocy – szczegółowe omówienie form przemocy w oparciu o analizę sytuacji w różnych kontekstach szkolnych
Najczęstsze przyczyny zachowań przemocowych – omówienie czynników rodzinnych i społecznych, roli mediów i Internetu oraz problemów natury emocjonalnej i biologicznej
Postępowanie w przypadku wykrycia różnych form przemocy
Procedury szkolne – kroki, które powinien podjąć nauczyciel oraz współpraca z rodzicami i opiekunami
Procedury prawne – przepisy prawne dotyczące przemocy w szkole oraz obowiązki szkoły i nauczycieli
Moduł II. Zachowania autodestrukcyjne
Czym są zachowania autodestrukcyjne – rodzaje zachowań autodestrukcyjnych z przykładami
Jakie są przyczyny samookaleczania – omówienie czynnikowo psychologicznych, emocjonalnych i społeczno-kulturowych wraz z przykładami
Jak stres związany z sytuacją w szkole może wpływać na pojawienie się zachowań autodestrukcyjnych?
Samookaleczenie a zachowania suicydalne - różnice i ocena ryzyka samobójczego
Jak reagować na samookaleczenia dziecka i nastolatka – pierwsze kroki nauczyciela
W jaki sposób rozmawiać z uczniem, który się okalecza i jego rodzicem – techniki komunikacji zbudowanej na empatii i wsparciu
Moduł III. Hejt w szkole
Czym jest hejt w szkole? – przykłady zachowań hejterskich wśród uczniów
Granice w komunikacji. Czym różni się hejt od krytyki? – jak rozmawiać z uczniami o kluczowych różnicach między konstruktywną krytyką a hejtem?
Jakie działania powinien podjąć pedagog w sytuacji hejtu? – procedury interwencyjne wraz z przykładami dobrych praktyk
Sprawdzone sposoby sposoby na walkę z cybernękaniem - strategie prewencyjne, edukacja cyfrowa i współpraca z technologią
Hejt i cyberprzemoc – kiedy zgłoszenie incydentu na policję jest uzasadnione? Co powinniśmy zgłaszać do instytucji zewnętrznych?
Moduł IV. Metoda Wspólnej Sprawy w przemocy rówieśniczej
Wprowadzenie do Metody Wspólnej Sprawy – definicja, kluczowe założenia metody i kroki jej wdrażania
Korzyści wynikające z zastosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkole
Studium przypadku: symulacja rozwiązania konfliktu między uczniami przy użyciu Metody Wspólnej Sprawy
Praktyczne wskazówki do dalszego stosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkolnym środowisku + ćwiczenie z odgrywaniem ról
Psycholog, szkoleniowiec i koordynator projektów edukacyjno - społecznych, pracuje z nauczycielami w zakresie wsparcia psychologicznego. Od początku epidemii prowadzi swój kanał w serwisie YouTube poświęcony wsparciu psychologicznemu dzieci i rodziców. Doświadczenie w zakresie pracy z kamerą zdobywała na planach filmów fabularnych i dokumentalnych. W 2019 roku ukończyła szkolenie z wykorzystania narzędzi online w pracy z uczniem w Instytucie Technologii Interaktywnych na Maderze.